Saturday, March 07, 2020

Konstiga drömmar

Det är så konstigt att jag drömmer om mitt hus så ofta, varje vecka händer det. Jag drömmer att jag antingen bor där igen eller att jag ska köpa tillbaka det och att jag är lycklig över det. Det var ett speciellt hus som jag verkligen älskade. På våren brukade vi storstäda uterummet som bestod av en tillbyggnad med en massa små spröjsade fönster, där hade vi rottingmöbler och min fina träsoffa jag ärvt efter min farfar. Katterna älskade också uterummet, man kunde vara där tidigt på året när solen låg på. Sen hade vi ett trädäck bak huset och ett stort fint magnoliaträd, där hade vi också en fin vit träsoffa och där var det kvällssol och jättemysigt att sätta sig och ta en kopp kaffe och njuta. Det har hänt någon gång att tanken dykt upp att jag skulle behållt huset men nej, det är för mycket jobb att sköta själv.
Igårkväll var jag helt slut när jag kom hem, första veckan på nya tjänsten. Jag la mig jättetidigt och har sovit gott. Det börjar gå upp för mig att jag kommer att ha den här lyxen med att sluta lite tidigare på fredagen om jag känner för det och sen ha hela helgen fri. Så skönt.

4 comments:

Znogge said...

I drömmarna kan allt hända! Jag drömmer lite då och då att vi säljer vårt hus och känner en enorm lättnad när jag vaknar. Kanske är jag inte redo för att flytta...

Så skönt för dig med normala arbetstider nu!

Kram

ime said...

Nej du är nog inte redo att flytta än låter det som!
Kram

ibod11 - Ingrid said...

Spännande att den drömmen återkommer. Undrar vad det kan betyda. Jag kommer aldrig ihåg vad jag har drömt. Jag minns inte ens att jag har drömt men det vet jag ju att alla gör. Däremot kan jag dagdrömma en hel del :D
Underbart att du kan se fram mot sköna helger varje vecka nu.
Kram

ime said...

Jag minns nästan varje natt vad jag har drömt.
Ja jag börjar nog fatta att jag ska få jobba så här sköna tider alltid nu.
Kram