Tuesday, March 03, 2020

Vilken tur

Nu har jag jobbat två dagar på min "nya" arbetsplats och allt känns jättebra. Det är så himla skönt att börja samma tid, att veta att jag kan ta det lugnt när jag slutar, ingen press med att behöva ställa klockan på 4 som jag fått göra vissa morgnar, ingen obehaglig promenad hem sent på kvällen ensam genom en mörk stad. Inget helgjobb, flextid istället så jag kan sluta lite tidigare på fredagen t ex. Igår hade jag köpt chokladbollar, dammsugare och drömmar som jag bjöd mina gamla kollegor på, alla har varit så snälla, jag har fått så många grattis och kramar. Tänkte jag skulle köpa godis och bjuda mina nya kollegor på fredag. Tänk vilken tur jag haft som fått denna chansen!

6 comments:

Eva i Dalarna said...

Jättekul, grattis! Verkligen härligt att du slipper dessa ensamma promenader sent på kvällen!

ime said...

Tack snälla! Ja det är väldigt skönt att slippa dom ensamma vandringarna genom stan.

Znogge said...

Vilken positiv förändring för din del och så många fördelar rent arbetstidsmässigt med den nya tjänsten. Bara att slippa promenaderna på kvällarna måste vara en lättnad. Husses klocka ringer 04:15 och jag med vad han tycker om så pass tidiga morgnar dessutom. Så härligt att det känns bra.

Kram

ibod11 - Ingrid said...

Det är som i en saga där du kämpar dig igenom jobbiga perioder och till sist når lyckan :D Ett jättstort grattis till dig. Härligt att få så mycket bra och så många fördelar på en gång. Det bästa är nog kanske arbetstiderna och att slippa vara rädd eller vakna i ottan. Det ska bli jättespännande att följa hur ditt nya jobb påverkar ditt liv :D
Kram

ime said...

Znogge: ja det har varit jobbigt med de varierande tiderna, har varit obehagligt också med de ensamma promenaderna. Så det är verkligen en lättnad att slippa det.
Kram

ime said...

Ingrid: haha tack, ja vi får hoppas att jag nått lyckan när det gäller jobbet i alla fall. Det känns som ett lugn i kroppen och jag tror jag kommer att må bra av det.
Kram