Saturday, August 28, 2021

Lund idag



 Idag har jag varit i Lund, jag och J var och åt thaimat,  så gott det var och så länge sen jag åt thai. Vi gick lite på stan, var på Historiska museet,  skulle besökt Domkyrkan med men där var stängt för det var barndop och vigslar. Lund är en  jättemysig stad, mycket folk och studenter som hade lite jippo idag. 

Jag har fått så himla ont i ryggen, gjorde någon rörelse i onsdags så det sträckte till i ryggen, högt upp. Sen sprider smärtan sig. Värst är det när jag suttit ett tag, ska resa mig från soffan eller på morgonen från sängen. Kände idag också när jag åkt tåg och ska gå, hur ont det gör. Blir såklart inte bättre av att jag sitter i en kökssoffa och jobbar. Hoppas det ger med sig. Det är några på mitt jobb som återvänt till kontoret. Jag vill ju helst jobba hemifrån så länge rekommendationen finns.

6 comments:

Eva i Dalarna said...

Jag har ofta ont i ryggen, jag brukar göra lite övningar som jag hittat på Youtube. Och så ligger jag på spikmatta och eluppvärmd dyna. Hoppas du blir bättre i ryggen snart.
Jag gillar verkligen Lund, har en dotter och ett barnbarn där så det bidrar ju till att jag reser dit då och då, nästa gång om nån vecka. Det är så fint och mysigt där! Vad heter stället där du åt thai?

znogge said...

Lund är verkligen en mysig och livlig stad vilket många studentstäder är.
Vilken otur med din rygg däremot. Värst är det oftast att sitta så då är det bättre att försöka vara i farten lite. Nu är det inte det enklaste när du jobbar dock... Hoppas det lägger sig snart i alla fall.

Kram och god lördagskväll!

ime said...

Eva: ja jag får nog försöka hitta övningar också så jag kan förebygga det onda.
Vad roligt att du har dotter och barnbarn i Lund. Thai-stället heter Thai corner och ligger vid Bantorget vid Grand hotell.

ime said...

Znogge: ja studenterna bidrar mycket till trivseln i Lund. Sonen som bodde i Japan i ca 8 år tycker ändå att tiden i Lund varit absolut den bästa.
Det ryggonda ska ju ge med sig, men som du säger, mitt stillasittande jobb är ju inte optimalt.
Kram och detsamma till dig

ibod11 - Ingrid said...

Vilken trevlig dag och med god mat dessutom :D
Jag hoppas att din rygg har blivit lite bättre nu. Det är lätt att få en muskelsträckning om man gör en häftig och ovan rörelse och jag hoppas att det "bara" var en sådan du fick. Kanske kan en naprapat eller sjukgymnast hjälpa dig om det inte blir bättre snart.
Krya på dig!
Kram

ime said...

Jag har haft himla ont i ryggen hela helgen men idag tycker jag att det lättat lite. Kag har aldrig haft så här ont så stackars dom som ofta har ryggbesvär.
Kram