Wednesday, August 25, 2021

Mitt Childhood-armband

 


Jag köpte det här armbandet i Stockholm för ett antal år sen. Man stöttar Childhood foundation och deras arbete för utsatta barn, varje sten symboliserar en paragraf ur FN:s barnkonvention. Jag tycker det är fint och tycker om smycken med symbolik. Tyvärr trillade det av två stenar efter några år,  jag fick själv betala att SophiebySophie satte i nya, jag var och lämnade det på deras kontor när jag var i Stockholm en gång. Nu upptäckte jag för ett tag sen att två nya stenar trillat av. Såg reklam för företaget på sociala medier en gång och skrev till dom och berättade att två stenar till trillat av och faktiskt fick jag svar att jag skulle få ett helt nytt armband. Det tyckte jag var ett väldigt bra bemötande och jag var inte beredd på det. Men det kallas ju för kundvård, egentligen är det väl inte mer än rätt för det var ju inte jättebilligt, men sist jag hade kontakt med dom fick jag betala att dom lagade det. Så nu hoppas jag det håller.

Nu tycker jag det varit skönt i veckan att jobba hemifrån. Går ut på mina morgonpromenader, i morse stormade det och efter ett tag såg jag att himlen såg nästan svart ut så det blev en kort promenad. Ikväll regnar det och känns som höst.

6 comments:

znogge said...

Det var fint gjort av dem men egentligen inte mer än rätt. Du hade ju lagat det en gång och fått betala för det så detta blev det bra.
Jag kan förstå att det finns fördelar med att arbeta hemifrån.
Här har det varit dåligt väder hela dagen men det solade upp i kväll. Dock känns det att det är höst i luften.

Kram

ime said...

Jag blev ändå positivt överraskad men tycker samtidigt att ett armband ska hålla, hade det kostat ett par hundralappar hade det kanske inte varit konstigt.
Det är skönt att slippa pendlingen, man får ju faktiskt en hel del tid extra när man jobbar hemifrån.
Kram

ibod11 - Ingrid said...

Det är klart att de ska stå för lagningen men jag förstår om du inte propsade på det första gången eftersom pengarna gick till ett fint ändamål.
Skönt att du får arbeta hemma och kanske ha det lite mindre stressigt än på kontoret.
Kram

ime said...

Jag är glatt överraskad att jag fick ett nytt armband.
Det har inte varit så stressigt denna veckan, vi är fler på plats nu.
Kram

Från Glam till Damm said...

Hej Marie,

Vad skönt att du fick bra kundservice denna gång. Armbandet kostar ju en del och då ska det inte gå sönder så lätt.

Jag skulle också vilja ha ett och så gillar jag de långa örhängena som matchar.

Ha det gott!

Varm kram,

Anneli

ime said...

Hej!
Nej jag tycker det var dåligt att det inte höll bättre, hoppas det gör det nu. Jag gillar också örhängena till.

Ha det gott du också!
Kram