Sunday, August 15, 2021

Malmöbesök

 


Igår åkte jag och G till Malmö. Jag är glad att jag är fullvaccinerad för tåget, som bara var hälften så långt som brukligt, var helt överfullt av människor. Kändes lite obehagligt. Väl framme möttes vi av I. Vi strosade sen runt i ett folktätt Malmö vi tre kusiner. Vädret hade jag helt missbedömt, jag hade bara skjorta och jeans, ville inte släpa på jacka och paraply, men det kom störtskurar och blåste rejält emellanåt. Verkar som sommarvärmen är över. Vi åt på ett härligt ställe där vi satt ute under stor markis och såna här värmare och filt fick man ha på sig. Jag åt högrevsburgare. Där satt vi medan regnet vräkte ner. Det var trevligt att träffas och det är många minnen som vi pratar om. 


4 comments:

Znogge said...

Vilken härlig dag du och dina kusiner fick tillsammans. Jag håller med om att vädret var nyckfullt igår.

Kram

ime said...

Ja jag tyckte inte alls jag läst att vädret skulle vara så nyckfullt. Får fortsättningsvis ha lite mer kläder med mig!
Kram

ibod11 - Ingrid said...

Det var ju otur att du hade för lite kläder men att sitta med en filt omkring dig och njuta av både något gott och kul sällskap var säkert värmande ändå :D
Kram

ime said...

Ja det gick alldeles utmärkt att ha en filt om sig!
Kram