Tuesday, August 17, 2021

Semester



 Jag kan ju inte skryta med att ha fint väder på min semestervecka. Passade på att ha bil igår och fyllde på förrådet med kattsand och kattfoder. Köpte också en bukett underbara rosor. Idag har det varit ihållande regn, har varit och fått mina naglar fixade. Hoppas på lite bättre väder i veckan, har planerat att åka till Lund och gå ut och äta med J innan hans studier drar igång igen. Allt är ju mycket roligare när solen skiner, kan ju njuta av en god bok på balkongen. Jag har läst ganska mycket av Ulf Lundell denna sommaren. En del är verkligen i modell tegelstensroman. Jag gillar dom och man läser ju dom som att det handlar om honom själv. Antingen är huvudpersonen rockartist eller författare. Han träffar ofta kvinnor som är betydligt yngre än honom själv. Har sin gård på Österlen, så nog handlar det om honom.

4 comments:

znogge said...

Vädermässigt har din semester inte börjat så bra nej men jag hoppas ändå att du kan koppla av och njuta av ledigheten. Sedan vore det klart önskvärt om det blev fint när du ska till Lund. Här har det varit slagregn hela dagen så då kan man hålla sig för skratt även om regnet behövs.

Kram och god kväll!

ime said...

Jo jag försöker koppla av ändå, men saknar sommaren. Känner mig inte redo för höst.
Kram

ibod11 - Ingrid said...

Vädret kan man tyvärr inte göra så mycket åt men jag håller tummarna för att det ska bli bättre resten av din semestervecka.
Jag har läst flera av Ulf Lundells böcker men det var många år sedan. De var tjocka men jag gillade dem och jag tyckte om att han var i olika miljöer, bl a i Åre och i Ånn. Men jag kommer inte ihåg jättemycket av innehållet.
Kram

ime said...

Dom här böckerna jag läst av Lundell i sommar tillbringar han mycket tid i Europa, i Frankrike och Italien. Han har inte flyttat föe gott till Skåne utan det handlar mycket om Stockholm också.
Kram