Friday, September 24, 2010


Flytten har gått superbra och regncape har verkligen inte behövts, perfekt flyttväder, soligt och varmt. Flyttfirman dök upp kl 8 och vi var klara ca halv tre, då hade flyttkillarna haft både frukost- och middagsrast så jag räknar med att det tog ca fem timmar allt som allt. Så skönt att ha proffs som flyttar åt en och dom har förutom burit upp möbler till min lägenhet också fyllt mitt förråd både i källaren och vinden. Lägenheten känns bara helt perfekt, jag stormtrivs redan trots att jag inte har soffa och fåtöljer ännu i mitt vardagsrum men det kommer inom ett par veckor plus ett vitrinskåp. Jag hämtade S och katterna igår vid 3-tiden, vi köpte mat hos Rickard en trappa ner och tog med oss till Kristianstad. Katterna tyckte det var mysko här, dom känner ju igen dofter och möbler men inte själva bostaden... men dom kommer snart att trivas lika bra som jag. Vi körde tillbaka till Sölvesborg en gång till för att fixa lite mer i huset och för att gå på en kundkväll på Liv Interiör där jag köpte mej en bricka och två grytunderlägg. I morse tog S tåget till Lund och jag fick lite sovmorgon. Har sovit som en prinsessa men jag var också rejält trött efter gårdagen. Idag har jag packat upp lite, men mest fixat till mina gardiner, känns mer ombonat när man fått upp dom. Gick också en runda till stan, gick iväg med min cykel som skulle lagas och sen gjorde jag lite ärenden, strålande höstväder. Ikväll kom G med lite italiensk mat och så drack vi lite vin. Imorgon blir det att ställa klockan och åka till Karlshamn och jobba.

No comments: