Monday, September 13, 2010


Jag kommer att sakna Sölvesborg. Det är en sån liten smidig stad med allt så nära. Som denna dagen t ex. Hämtade banankartonger, handlade och köpte en sallad på nära avstånd. Ringde G som bor på samma gata som jag för att tvättmaskinen krånglade. Har varit på miljöstationen, också nära, slängt skräp, har också varit på det lilla bokantikvariatet som köper mina böcker, har nämligen fått ihop lite böcker till och några lp-skivor. Får inte så mycket betalt, men det är inte heller huvudorsaken till att jag lämnar dom, tycker det är hemskt att åka och slänga så fina böcker. På samma lilla gata ligger också den lilla tapetserarverkstaden som ska klä locket till min träsoffa och göra en ny dyna till en gammal fin stol. Allt på nära avstånd, trevliga människor. Men det har aldrig varit något alternativ att bo kvar i lägenhet här. Denna staden ska man ha ett hus i. Men jag kan ju alltid komma tillbaka nästa sommar, funderar starkt på att hyra ett litet hus vid havet här. Ta med mej katterna och låta dom vara lite ute igen. Och ha plats för att barnen kommer och bor hos mej så länge dom vill.

No comments: