Thursday, April 21, 2011


Blev en två timmar lång session hos kvinnan som söker personlig assistent. Men tiden gick snabbt, det var intressant att träffa henne, fick träffa hennes mamma, ena dotter och man också. Hon är ganska svårt sjuk och man får vara stark i kroppen för att orka, som assistent alltså, vet inte om jag har tillräcklig styrka. Men det kändes bra att träffa henne. Nu avvaktar jag besked från det andra jobbet, sen har jag lovat kontakta henne. Så får vi se hur vi kan gå vidare. Jag måste fundera igenom det hela också.
Intervjun som jag var på i Lund för över tre veckor sen trodde jag ju inte hade gått så bra eftersom jag inget hört, men igår ringde dom och frågade hur det kändes efter att ha träffat dom. Jag blev lite paff och sa att jag räknat bort det hela eftersom det gått så lång tid, men dom var intresserade. Jag sa som det var att jag väntar besked från ett annat jobb, då blev hon lite sur som ringde för hon ville att jag skulle svara direkt ja eller nej igår, trots att dom missat att ringa mej, hon sa att båda som intervjuat mej trodde att det andra ringde. Jag skulle i alla fall få tänka till idag, hon skulle ringa tillbaka men gjorde inte det. Jag hade ändå tänkt tacka nej, men jag tycker det var lite konstigt att "glömma" mej i tre veckor och sedan inte kunna ge mej EN dag att fundera. Många arbetsgivare tror att det är ens högsta önskan att få börja hos dom, dom förstår inte att intervjun kan vara lika mycket för att JAG ska se om jag kan tänka mej att jobba där.
Köpte sedan mat hos Rickard en trappa ner som jag och J ätit ikväll.

No comments: