Monday, April 16, 2012


Det här med vänskap - det är ju nästan som ett kärleksförhållande. Känns inte vänskapen bra - har man två alternativ, antingen fortsätta som vanligt men inte må bra när man träffas, tycka att det känns som fel samtalsämnen, få konstiga skämt osv eller så bestämmer man sig kanske för att ta en paus, kanske t o m avsluta vänskapen. Det kan kännas sorgligt men också som en lättnad. Ska man vara "snäll" och fortsätta träffas eller? Ska man tänka att livet är för kort för att göra fel saker? Att det man inte mår bra av ska man helt enkelt avsluta? Har ju en väninna som jag inte haft så mycket kontakt med på några månader, idag frågade hon mej vad hon gjort och jag sa som det var, att det inte varit så trevligt de senaste gångerna och att jag kände att det behövdes en paus. Men hon tyckte jag var oförskämd och blev jättearg. Nånstans kanske det var just den reaktionen som jag anade, som liksom blev ett bevis på att jag ändå tänkt rätt.

No comments: