Thursday, April 19, 2012

Höll på att bli påkörd när jag varit och handlat alldeles nyss, kom i rondellen och på någon hundradels sekund hinner jag uppfatta en blå bil från höger som bara vrålar rätt in i rondellen trots att jag är där, jag fullständigt kastar mig på bromsarna och det kan bara ha varit centimetrar från att den äldre tanten som satt bakom ratten kört mig rätt i sidan, hon uppfattar ingenting utan kör bara vidare. Jag stod helt stilla med vild hjärtklappning och svor långa ramsor.... tänk vilken tur att det inte var någon tätt inpå mig bak, då hade värsta seriekrocken inträffat. Vad ska gamla tanter i trafiken att göra? Misstag kan alla göra, men att köra rätt in i en rondell utan att titta åt något håll är ju helt vansinnigt. Jag hade tur denna gången, vet ju att även om jag blir påkörd blir det en kostsam historia. Har liksom erfarenhet redan två gånger av det.

2 comments:

Renée said...

Min mamma och jag var ute och åkte en gång och då mötte vi en kärring som åkte åt fel håll i rondellen! Tur att hon var alldeles själv i rondellen annars hade hon nog varit död...

ime said...

Herregud!!! Det var värre än vad jag råkade ut för!!