Friday, May 04, 2012

Det är tungt att läsa Elisabeths blogg, jag har följt henne länge nu. Hon är sjuk i cancer och har tre barn, varav den yngste, Joel, är cp-skadad. Hon har nu kommit till stadiet att man inte längre har någon behandling för henne. Hon är en otrolig fighter och en har en kämparglöd som är makalös. Det gör att man får perspektiv på tillvaron, tänk vad många som gnäller för saker som egentligen inte betyder nånting. Jag tillhör säkert den skaran ibland men försöker tänka positivt. Idag är det molnigt och kallare ute. Jag verkar ha något så ovanligt som en ledig helg, kan behövas, jobbade alla helger i april. Åker förmodligen ner till Lund imorgon, hade tänkt bjuda hem E ikväll men hon är på väg till Stockholm igen, åh... skulle jag också ha velat!

2 comments:

Renée said...

Det är så svårt att hela tiden tänka att andra har det säkert värre, ibland måste man tillåta sig själv att gnälla. Jag tror att de flesta har något som gör ont, de flesta har skador från jobbet (speciellt inom vården). Låter trist att barnen hon har snart blir moderslösa. Livet är orättvist, så är det för alla tyvärr... Hoppas hon har sina nära omkring henne så hon känner trygghet iallafall. KRAM!

ime said...

Jo det är sant, ibland får man lov att gnälla, men ibland blir det tröttsamt med vardagsgnäll... att man gnäller utan att kanske vara medveten om det!
Kram