Thursday, May 31, 2012


Idag har jag varit duktig, har varit och fyllt på olja på bilen och sen har jag dammsugat och tvättat den på självtvätt, städat bilen har jag inte gjort sen jag flyttade från huset, d v s minst ett och ett halvt år sen, så den var smutsig!!! Var ju lättare när man kunde göra det på sin egen uppfart, men det här gick också jättebra. Innan dess köpte jag linsvätska som jag fått rekommenderat av Svalas uppfödare att tvätta hennes ögon med istället för vatten och så har jag hämtat ut en salva hos veterinären som uppfödaren också rekommenderade. Nu ska vi använda den en vecka, blir det inte bättre då måste vi göra någon slags utredning. Det är så synd om henne, hon kisar hela tiden, det verkar ändå inte som hon är ljuskänslig utan det är nog mest jobbigt när ögonen klistras ihop hela tiden. Min älskade lilla goa Svala.
Sökte förresten sommarjobb på Omsorgsförvaltningen här, men det är tillsatt, möjligtvis kan någon kanske hoppa av så helt uteslutet var det inte. Vi får se.

No comments: