Saturday, August 31, 2013

En sak som man ofta tar alldeles för given men borde känna mer tacksamhet över - är att ha en fungerande kropp. Tänk så många som kämpar varje dag med att ta sig ur sängen, förflytta sig med mera. Jag ser det så gott som varje dag, människor med olika besvär. Tänk att behöva hjälp med allt. Det är t ex en tjej som ganska ofta är inne och handlar som sitter i en permobil, hon är så mager så det är ett under att hon håller ihop, hon är ganska ung, har nån knapp hon trycker på på strupen för att kunna prata. Och vi som är friska och har fungerande kroppar kan klaga på bagateller. Jag försöker verkligen tänka på det här och känna tacksamhet över allt som är bra i mitt liv och vill inte vara en sån som bara gnäller och klagar.
Nu snart dags för mig och J att ge oss av.Jag är ju mer i Lund än där jag bor när jag t o m åker dit på mina lediga dagar.

2 comments:

Anonymous said...

Gott med inspirerande katter!

ime said...

Javisst är det!