Friday, August 16, 2013

Vad jag önskar att det kunde bli lite mindre bekymmer i mitt liv och att saker och ting ordnades upp lite. Att jag kunde planera lite framåt med jobb och så. Jag har alltid varit en vän av ganska snabba beslut, klarar inte av när det ska ta veckor och månader innan saker och ting ordnar sig. Men jag behöver ändra på det tydligen. Nu har J:s lägenhet varit ute i en och en halv vecka, vi har fått ett bud som ligger 50 000 under begärt pris, det betyder att det kommer att vara lån kvar om vi accepterar det och det vill vi inte, så vi tackar nej till det budet. Mäklaren är bra och förtroendeingivande. Men här måste vi ha is i magen. Det går ju att via hemnet kolla lägenheterna som sålts, hur mycket dom gått för osv. Och jag vet att ju närmare skolstart desto mer händer och även en bit in på terminen. Så här måste jag ha tålamod.
Jobb-biten är såklart jobbigare att ha tålamod. Funderar på om jag bor för dyrt idag, det behöver jag egentligen inte fundera på, utan det gör jag. Får väl ha lite is i magen när det gäller detta också.

No comments: