Sunday, August 18, 2013

Ska försöka ge mig på att summera sommaren, även om det kan bli många fina dagar än går onekligen sommaren mot sitt slut. Skolstart imorgon och snart slut på augusti. Det har varit en konstig sommar. Jag är hemskt ledsen över att min lilla fyraåriga busiga Svala inte fick leva längre, det gör fortfarande ont att tänka på det. Det gick så fort, från att ha varit fullt frisk blev hon sjuk och fick somna in. Det gjorde så ont. Jobbet har varit märkligt också, har fått jobba med det jag så gärna vill men har även fått uppleva mindre trevliga sidor av det. Det är en jättehård konkurrens och flera mindre trevliga incidenter. Det är hårda armbågar som gäller och jag har tagit illa vid mig. Pendlingen har varit tuff, det är fyra-fem år sen jag pendlade så långt, ännu längre då, och jag minns det som oerhört jobbigt, det var såklart värre då med allt pluggande men rent psykiskt påminner denna sommaren en del om den tiden. Jag känner att jag varit i en liten liten värld och har haft svårt att uppskatta andra saker omkring mig, den vackra sommaren, det fina vädret med mera. Jag har varit i en liten bubbla som jag upplevt som jobbig. Jag vet fortfarande inget om hösten, ovissheten är jättejobbig, jo jag vet att det inte blir förlängning i Lund men sen vet jag inte mycket mer. Jag är fullt medveten om att det är jättesvårt att konkurrera med tjejer som varit 10 år och mer i branschen och inte ens tjejerna som redan finns på plats i Lund har kunnat få de tjänsterna. Så det är inget konstigt med det, jag har två referenser att använda mig av nu när jag försöker få annat och det var det jag ville, få in en fot och kunna ha några att referera till. Ändå känner jag mig inte glad. Det är oron inför framtiden som tär på mig. Varenda minut. Tänkte i fredags när jag åkte ner för att göra upp lägenhetsaffären, tänk om dom här bekymmerna kunde lämna mig och jag kunde känna tillförsikt inför framtiden, vad skönt det hade varit. För övrigt är ju allt så bra, J kommer hem på onsdag, ska bli så roligt att få krama honom på riktigt. S åker iväg på en veckas semester med en kompis, sen börjar hon sin sjunde termin på juriststudierna. Dom är ju så otroligt duktiga, mina barn.

No comments: