Monday, August 05, 2013

Var med om en otäck händelse igår när jag promenerade till tåget. Går längs en kanal som går igenom vår stad, kastade ett öga i kanalen för att jag tyckte något såg konstigt ut, såg liksom ut som ett klädbylte, efter några steg vände jag och såg att en människa låg i kanalen, en kvinna låg och flöt och en rollator flöt vid sidan om, jag larmade SOS men insåg att hon inte var vid liv. Jag hejdade några människor jag mötte och frågade om dom kunde stanna för jag var på väg till jobbet, hade ett ganska långt samtal med SOS för att kunna få fram exakt var det var men jag hörde räddningstjänsten komma när jag gick. Sen läste jag att kvinnan var 84 år och inte levde. Det är en ganska brant sluttning ner och gångväg går bredvid, hon kan ju ha drabbats av någon sjukdom och trillat ner, detta händer tyvärr då och då. Oftast är det berusade människor och ibland lyckas man få upp dom vid liv. Men inte denna gång. Vilket hemskt sätt att avsluta sitt liv på.
Idag är jag ledig, har lite saker att fixa men ska försöka njuta lite av ledigheten, sen blir det tuffa dagar resten av veckan.

No comments: