Thursday, August 08, 2013

Sådär brukade min Svala också sitta. Hon hade ett eget trappsteg i trappan i huset där hon satte sig tillrätta på ändan.
Tog två timmar att ta mig hem igårkväll, normalt tar det ca 45 minuter. Nåt strömavbrott utanför Eslöv, det gjorde att man bara kunde köra enkelspår en viss sträcka så vi satt stilla mitt ute i nån skog länge. När vi närmade oss Hässleholm var det signalfel, så vi fick vänta länge på att köra in dit och på plats där fick vi uppmaningen att springa över till ett annat tåg eftersom vårt tåg skulle köra till nån godsbangård (vet inte vad det är?) för att vänta länge. Så alla sprang - gamla som unga, men vi fick ändå sitta länge och vänta i det tåget för det stod ett godståg i vägen framför. Äntligen hemma - vrålhungrig eftersom jag inte ätit på länge. Orkade inte äta när jag kom hem, gick upp nu i morse och det första jag läser är ett NYTT signalfel vilket gör alla tåg försenade på morgonen igen. Jag ger UPP!!!!! Fan för att pendla med tåg.

2 comments:

Åsa said...

Åh hahah vicken söt vovve :)
Näääe, åh...det är en sak när man är mitt i det, men att sedan veta i förväg att nu kommer det bli sent..not nice..
Kram på dig!

ime said...

Ikväll var det ett annat fel, jag börjar bli tågexpert - det var växelfel, försening igen....
Kramkram