Monday, February 20, 2017

Måndag


Nu har jag sålt min bil, så sköööööönt!!! Det var en kille som äger en bilfirma som kom sent igår och tittade på den. I lördags morse tömde jag den och dammsög och satte dit nya vindrutetorkare, så den var redo att visas. Jag visste att jag skulle få gå ner i pris för det är inte bytt kamrem, det brukar man tydligen göra vid ca 12000 mil men jag har hoppats på det bästa. Jag kollade upp lite och det kan gå på 5-6000 att byta kamrem, gör man inte det är det mycket som kan gå sönder så jag har ju haft tur. Affären gick snabbt, jag fick pengar och han bilen. Nu har jag anmält mig till solbilspoolen här i stan. Alltså, att jag inte gjort detta innan!! Den finns ju på gångavstånd till mig, kostar 124 kr/månaden och eftersom jag köper min el från stadens kommunala elbolag bjuder dom på de tre första månaderna och står för halva kostnaden året ut. Det kostar sen 59 kr per timme kvällstid och 99 kr per timme dagtid att nyttja bilen. Dessutom är det bra för miljön, noll utsläpp och lokalproducerad sol och vindkraft. Behöver jag köra längre kan jag alltid hyra en vanlig bil, solbilspoolen räcker upp till tio mil per laddning. Sen kan man ladda såklart. Så nu slipper jag betala garagehyra, försäkring, skatt, besiktning och reparationer.
Idag och imorgon är jag ledig, så skönt.

No comments: