Sunday, February 05, 2017

Söndag

Igår var jag och E på Vånga 77.1. Ett härligt ställe även denna trista årstid, det var fullt av levande ljus, E åt lunch och jag fikade. På våren är det ännu härligare, då blommar äppleträden och man sitter ute och beundrar det och ser vacker sjö dessutom.
Nu är det gjort!!!!! Vi har bokat resan vi kan gå och längta till nu. 25 oktober åker vi till Tokyo och efter sådär 3 dagar åker vi vidare till Kyoto och åker sen hem den 3 november. Har kollat och räknat och funderat men det här blev bästa alternativet. Jag var ju inte i Tokyo förra gången och vill gärna se denna gigantiska stad, vi kommer att vara framme tidigt torsdag morgon. Sen hjälper J oss med bokning av boende, skulle tro det blir tre dagar där och hoppas att han ansluter, jag fyller år på fredagen så det skulle vara fantastiskt roligt att få fira den dagen med E och J. På lördagkväll tar vi snabbtåget till Kyoto, är planen, en resa på 2 och en halv timme. Sen bor vi i Kyoto tills vi ska hem. Där känner jag ju mig mer hemma så även om J jobbar på dagarna så ska vi nog klara oss. Vi kommer att flyga hem tidigt fredag morgon så antagligen blir det en natt i Osaka eller kanske t o m på flygplatsen, det är god tid att fundera på hur vi ska göra, det viktigaste är ändå att ha flyget bokat. Hemresan blir via Tokyo, där finns två flygplatser och vi landar på den ena och åker sen vidare från den andra efter fem timmar och jag antar att det finns någon direktförbindelse där emellan, förmodligen med tåg. Sen blir det direkt till Helsingfors och sen vidare till Köpenhamn. Nu när jag vet hur häftigt detta kommer att bli så längtar jag ännu mer!!!

No comments: