Thursday, February 02, 2017

Torsdag

Är hemma idag också, skulle sålt prenumerationer igår och idag. Är inte jättesjuk, men förkyld och hängig. Tror i alla fall att jag kan jobba imorgon, då ska jag öppna butiken och sluta kl 16 och sen är jag faktiskt ledig hela helgen. Lite småtrist är det att vara hemma och inte känna sig pigg, men ännu värre att jobba om man inte mår bra. Inget av mina jobb innebär att man kan vila lite, kanske sitta ner och ta något att dricka, nej man måste vara på topp.
Februari är lite tråkig månad, ute är det grått och kallt. Man bara längtar efter vår men det är ju för tidigt.
E kommer inte riktigt till skott vad gäller Japan-resan. Det är lite frustrerande, jag är ju sån som vill boka så att allt är klart, plötsligt när man ska går in på finnair-sajten så står det kanske 1 plats kvar på tänkt flygresa. Jag vill inte heller tjata, men hoppar hon av så åker jag i vår, anledningen till att jag väntar till hösten är ju p g a hennes jobb.
Lyssnade på en intervju med Eva-Britt Strandberg, skådespelerskan, för ett tag sen. Jag kände igen mycket av vad hon sa. Hon lever ensam och är nöjd med det, är lite av ensamvarg och trivs i sitt eget sällskap. Jag har ju alltid varit sån, ända sen jag var liten. Har inga problem att ge mig av långt iväg ensam, jag hade ju inte åkt till Japan om inte J bott där, men jag räds inte att tillbringa några dagar i mitt eget sällskap. Just när det gäller semester och resor är det viktigt att det funkar med den man tänkt åka med. Ja, vi är alla olika och formas såklart av vad vi är med om men jag är glad att jag är en självständig människa, det finns ju kvinnor som inte kan åka någonstans utan att ha en man med.

2 comments:

znogge said...

Det är lite knepigt mellanläge när man är halvdålig men det är bättre att stanna hemma. Har man ett arbete som gör att man kan pausa är det väl ok men annars blir det för tufft.

jag drar mig inte heller för att åka själv. I och för sig har det inneburit att jag hälsat på någon men ändå. Viktigt att man är självständig även om man är i en relation tycker jag.

Dina kommentarer hade hamnat för granskning och är på plats nu. Det har hänt mig flera gånger den senaste tiden så jag kanske är det wordpress som har något problem...

Krya på dig och trevlig kväll!

ime said...

Jag skaffade ett WordPress-konto och nu måste jag använda det när jag kommenterar hos dig och det går inte att avsluta det kontot. Din blogg tar inte emot mina kommentarer om jag gör som förut för att jag använder samma mail. Det är lite svårt att förklara men huvudsaken är att du ser mina kommentarer 😊
Kram