Wednesday, March 29, 2017

Onsdag

Ja idag åkte jag till Valje och köpte varmrökt lax som jag varit sugen på ett tag. När man bokar solbilspool skriver man hur långt man vill åka, jag tog det längsta som är ca 12 mil. Det gick ju hur bra som helst, när jag kom hem såg jag att det var sex mil kvar att köra på denna laddningen så skulle jag vilja åka till min gamla frisör utanför Sölvesborg går det ju utan problem. Man får stå ut med att bara köra 90 på motorvägen för att spara på laddningen, men det går ju bra. Men vill jag gå lite i Sölvesborg en annan gång så får jag hyra på längre än två timmar, nu hann jag bara handla lax och sen ta en fika inne i stan innan det var dags att bege mig hemåt. Ska jag inte handla lax i Valje går det såklart bra att ta tåget. Jag är så glad att slippa min gamla bil med alla kostnader och all oro när man ska besiktiga.
Nu har jag varit och klippt mig på ett nytt ställe och det gick hur bra som helst, hon var duktig och noggrann och frågade hela tiden om jag blev nöjd. Det är ju faktiskt väldigt bekvämt att klippa sig nära, även om jag tyckt det varit mysigt att åka till min gamla hemstad och ut till havet. Men det behöver jag ju inte sluta med.

No comments: