Wednesday, March 08, 2017

Onsdag

Igår var jag några ärenden på stan och minsann tittade solen fram, det är så underbart. Det finns en liten gångstig där dom satt upp nya lyktor där stolparna ser ut som en björkstam, det var faktiskt jättefint, ska fota det nästa gång. Man känner direkt hur lätt i sinnet man blir när det känns vårlikt, hur man bara längtar efter lite mer värme, blommor och lättare kläder. Hur står vi ut den här långa kalla mörka tiden?
Igår var det vinst i postkodlotteriet i min gamla hemstad, ska bli kul att se det på fredag, för jag känner nog många som vunnit. Och den som vann miljonen är en gammal väninna till mig, fast vi umgicks mer när jag bodde i Sölvesborg. Det unnar jag henne. Så tänker jag på om jag vunnit miljonen, vad hade jag gjort? Jag hade nog åkt på en liten shoppingrunda. Unnat mig lite saker. Sen kom jag på att jag ju har lån på min lägenhet i nästan miljonklassen... man är väl dum om man inte löser dom.
Idag ska jag prata med J, vi har bestämt en tid när det är kväll hos honom. Känns som det var länge sen.

2 comments:

znogge said...

Ja, tänk att vinna en miljon! Det hade jag verkligen inte tackat nej till :D Här tittade solen fram en kort stund under vår långpromenad men sedan så blev det grått igen...

Kram och trevlig kväll!

ime said...

Ja... en miljon hade inte suttit fel. Den hade man nog kunnat sätta sprätt på 😊
Detsamma önskar jag dig