Thursday, March 16, 2017

Torsdag

Vi har påskliljor i rabatterna här som kommit upp. Så fint. Men det är lite mulet och trist ute.
Idag har jag sålt prenumerationer. Imorgon blir det jobb i butiken, sista dagen på veckan och sen en helt ledig helg. Vår chef har sagt upp vår extrajobbare, med motivering att hon inte kan jobba när hon blir tillfrågad. Tror inte det blir lätt att hitta någon som alltid kan när man blir tillfrågad. Hon har ju inte haft något schema som följts trots att hon blev lovad det. Man kan ju inte stå på pass och inte planera något i sitt liv. Det tror jag aldrig man hittar någon som gör.
Min diskmaskin krånglar, den släpper inte ut vattnet. Har kontaktat en kille som ska titta på den på måndag. Den börjar nog bli gammal, det är faktiskt sju år sen jag köpte denna lägenheten och jag tror köket renoverades kanske något år innan. Kanske jag åker på att köpa en ny diskmaskin. För även om jag bor ensam vill jag gärna ha en. Har man vant sig vid det är det svårt att vara utan.

No comments: