Friday, March 31, 2017

Wish-list

En del bloggare kör en wish list en gång i veckan, en lista på vad de allra mest önskar sig. Det är oftast en resa, någon jättedyr inredningspryl, kläder, skor osv... det är inte ovanligt att ha en man bakom sig som tjänar väldigt bra som förverkligar önskningarna. Jag har ingen wish list, däremot har jag ofta en längtan till Stockholm. Var där uppe förra året i april, fick några härliga dagar som jag brukar få. Då blommade körsbärsträden i Kungsträdgården, solen sken, jag satt på Dramatens trappa och vilade fötterna och njöt i solskenet, njöt också av vackra Lilla Essingen. Var där också i somras, en underbar helg med fint väder, fick se Pride-paraden, njöt av underbara Rosendahls trädgårdar, såg fina utställningar på Fotografiska. Sen var jag ju också uppe förra året i januari när lilla S fyllde 25 och i januari i år när hon fyllde 26. Så fyra gånger blev det alltså på ett år. Men det kan faktiskt inte bli för ofta.
Jaha, något annat på min wish-list? Skulle väl vara Byredos Blanche bodylotion som inte fanns hemma på Åhléns. Behöver köpa lite blusar/toppar också som jag kan jobba i. Annars har jag inte så mycket önskningar. Är glad och tacksam för det mesta.

No comments: