Tuesday, March 28, 2017

Tisdag

Idag kände jag för att åka till Valje och köpa lax och samtidigt gå lite i Sölvesborg. Men tji fick jag. Försökte boka en bil via bilpoolen men det gick inte. Alla bilar var upptagna och rökeriet stänger redan kl 16 så jag fick inte ihop det, försökte sen boka på torsdag mitt på dagen men det gick inte heller. Hmmm... det kanske inte är så lätt som jag inbillat mig, att det alltid finns lediga bilar. Jag behöver kanske planera lite bättre. Jag bokade en bil imorgon förmiddag istället, ska sen klippa mig här hemma kl 13 så det fick bli bil mellan 10 och 12. Kanske är det mitt på dagen som det oftare är upptaget. Ja inte vet jag, får väl se nästa gång jag behöver en bil.
Jag fick lite prover från Elizabeth Arden sist jag handlade på Kicks. Jag gillar ju att testa nya saker och har alltid gillat det märket. Det är lite kul med alla nyheter som finns, jag älskar ju hudvård. Nu ser min rutin ut som följande på morgnarna: efter rengöring och ögonkräm har jag en boosterkräm som man börjar med, innan serum alltså, sedan det härliga serumet som är helt underbart att använda, sedan dagkräm. Sen har jag skaffat en slags primer, men den är från Clarins, som har ljus färg som man tar innan foundation. Hyn får en väldigt fin lyster. Sen tar jag en setting spray från Urban Decay som lilla S tipsade mig om som gör att make-upen sitter på plats mycket längre. På kvällarna har jag en speciell kvällsrengöring från Estée Lauder och sen har jag en speciell nattögonkräm och olja. En gång i veckan gör jag peeling och lägger mask som jag sover med. Peelingen är också från Elizabeth Arden men den håller på att ta slut så där har jag en från Matis som jag ska prova och masken gillar jag Blueberry seed från Maria Åkerberg. Det märks att jag gillar hudvård eller hur?

No comments: