Monday, September 18, 2017

Måndag

Fyndade ett litet brickbord, ser lite mesigt ut när jag fått det på plats men jag tänkte sätta en vas med blommor på så ser det nog lite bättre ut. Ovanför hänger min fina japanska bonad som jag fick av J. Har varit en liten sväng på stan, det är fortfarande väldigt härligt väder. Sådär krispigt skönt. I lördags var jag och L och fikade på Le Croissant här i stan. Alltid mysigt att träffa henne. Igår kom E, jag bjöd på våfflor. Sen klippte vi klorna på katterna, tramsiga småkatter. Det går bra med Zelda, snabbt och lätt. Men Tilda ska ju alltid krångla. Jag blir alltid så full i skratt. E vill gärna hålla henne i en handduk och Tilda ser ut som ET. Helt olycklig och ålar sig och håller på.
Nu blir det jobb i butiken två dagar.

4 comments:

znogge said...

Vilket fint litet bord så grattis till fyndet. Tror det blir alldeles perfekt med en blomma och kanske något ljus på det. Tack och lov så tycker Miss E det är helt okej att klippa klorna men jag minns att våra katter var lagom roade...

Kram och god kväll!

Ingrid said...

Alltid kul att förnya sitt hem lite. Det är de små detaljerna som gör det. :-)
Inga djur gillar att få klorna klippta så det är alltid en lättnad när det är över.
Kram

ime said...

Ja jag antar att det är fler än mina djur som inte gillar att få klorna klippta!
Kram

ime said...

Ja jag har satt lite ljus på bordet och tände dom igårkväll, det blev så mysigt! Lite härligt med höst ändå.
Kram