Wednesday, December 19, 2018

Jobbig dag

Vissa dagar är riktigt jobbiga, det är som att alla mindre trevliga människor bestämt sig för höra av sig. Jag slås verkligen av hur mycket dumhet det finns. Många människor bara KRÄVER. Och man får ta emot allt möjligt. Det går till en viss gräns men ibland lägger jag på. Om man t ex väljer att flytta långt ut på landet långt ifrån allt och alla, är det samhället och skattepengar som ska ordna att du kan ta dig därifrån? Man kanske ska tänka på det om man flyttar dit. Och inte hela tiden förvänta sig att andra ska ordna allt. Om man vill att ens gamla mor t ex ska kunna åka färdtjänst till en på julafton och hem igen för att man själv ska kunna dricka snaps kanske man får acceptera att bilarna som kör omkring den dagen blir fullbokade och man kan inte få önskad tid. Nej, många KRÄVER att det ska bli som dom vill. Gud så många egoistiska människor det finns. Det är inte dom som är svårt sjuka som skäller på oss, det är dom friska starka människorna som kräver. Man får verkligen öva på att knipa käft.
Har fått schema en bit in i februari. Jag ska ju till Stockholm sista helgen i januari och har sån tur att mina fridagar infaller så att jag får en liten minisemester, fem dagar ledigt. Så skönt det ska bli

6 comments:

znogge said...

Att åka färdtjänst på julafton kan vara väldigt påfrestande. Det är fyllda bilar och långa turer innan man är framme. Därför valde vi att hämta vår mamma och sedan tog hon en taxi hem. Avstod alltså från färdtjänsten just julafton och jag förstod henne. Självklart måste man vara ute i väldigt god tid för den dagen är det inte lätt med logistiken. Ovänliga människor får man försöka att strunta i.

Så skönt för dig med en sammanhängande ledighet i samband med turen till Stockholm!

Kram

ime said...

Ja jag förstår att det ur ett kundperspektiv är en jobbig dag att åka. Det finns såklart trevliga och tacksamma kunder också. Tyvärr är det dom mindre trevliga som hörs mest.
Kram

znogge said...

Men så är det väl alltid. Man skulle kunna önska att de som var nöjda berättade det.

Kram och god torsdag!

ime said...

Ja men precis 😊 ibland kommer det beröm också!
Kram och detsamma till dig

ibod11 - Ingrid said...

Man kan ju tycka att folk kunde ha lite bättre framförhållning. Visst, det är ok att fråga men då måste man acceptera om det inte går att ordna. Du är i din fulla rätt att lägga på om de är otrevliga mot dig. Jag vet, från min tid inom serviceyrken, att en enda orättvis kommentar kan förstöra en hel dag.
Väldigt skönt att du får en liten minisemester. Det är nog dags för lite ledighet så att du kan komma igen sedan :)
Kram

ime said...

Ja det verkar väldigt lätt att uttrycka sig illa när man har någon i telefon, kanske inget man gör när man står mitt emot någon fysiskt. Jag har ändå vant mig, har jobbat med människor i många år. Men visst kan en otrevlig person hänga kvar i ens tankar.
Ja jag ser mycket fram emot ledighet både nu i jul och i januari.
Kram