Thursday, December 06, 2018

Ledig dag

Idag är jag ledig. Började dagen med ett besök på sjukhuset för fotografering, vi tillhör ju Region Skåne och vi som ska ha beredskap på jobbet måste skaffa ett kort som vi kan logga in hemifrån med. Det gick ju snabbt och sen tog jag tåget till Sölvesborg, min lilla favoritstad. Blev såklart ett besök på Ritz och god fika, lite julklappsinköp, en blomma och ljus till mig själv. Tog tåget hem och passade på att fixa naglarna. Hämtade en pläd jag köpt på Ikea, fattar inte varför dom skickar sina paket i stora kartonger, det är lite bökigt att bära hem dom. Väl hemma blir Zelda glad, hon älskar kartonger. Jätteskönt med en ledig dag men nu blir det två såna här supertidiga morgnar, jobb hela helgen.

6 comments:

ibod11 - Ingrid said...

Dagen blev ju både mysig och med mycket avklarat. Det kanske var värt besväret med kartongen när du fick se hur glad den gjorde din kisse :)
Kram

ime said...

Ja båda katterna hoppar i och ur lådan nu som tokar 😀 var ju värt att släpa hem den.
Kram

Znogge said...

Så skönt med en ledig dag och en bra dag blev det också. Vid ett tillfälle beställde jag en mascara och den kom i en låda stor som en skokartong! Helt onödigt skulle jag vilja säga. Nu blev katterna glada i alla fall vilket var positivt :D

Kram

ime said...

Haha 😁 mascara i en skokartong, det känns ju lite onödigt. Ja mina katter blir väldigt glada över kartonger. En låda huserade Zelda i ett halvår!
Kram

Eva i Dalarna said...

En gång skickade vi efter nåt som jag nu glömt vad det var, men det kom en stor låda som visade sig vara tom! Det löste sig efter kontakt med firman, men vi fick oss ändå ett gott skratt!

ime said...

Men gud 🙄 en tom låda vill man ju verkligen inte ha!! 😁