Tuesday, December 04, 2018

Tisdag

Jag gillar inte när jag har morgonpass, gå upp vid fyra är INTE min grej. I morse gjorde jag inget kaffe och jag vet inte om det var därför jag aldrig vaknade idag. Fy vad jobbigt. Det enda positiva är att jag hinner med 3-tåget hem. Jag hämtade ett par grejor på posten jag fyndat, dels ett underbart Voluspa-ljus som jag köpte på Black Friday och sen Blueberry-masken från Maria Åkerberg som det var 25% rabatt på på Skincity. Man får massor av erbjudanden hela tiden nu, jag försöker att bara nappa på sånt som jag ändå tänkt köpa. På väg hem sen gick jag in i den fina lilla blomsteraffären nära där jag bor. Köpte vita hyacinter som snittblommor, underbara blommor. Där hittade jag en julklapp jag ska ge till E som jag tror passar fint i hennes hus.
Ibland är det tuffa samtal på jobbet, människor som har svåra sjukdomar som man träffar på. Ibland får jag säga åt dom att ringa ambulans istället, vi har ju ingen utbildning eller regler för när man ska hänvisa till det utan man får använda sitt sunda förnuft. Idag ringde en kvinna och grät högljutt, till sist kunde jag hjälpa henne men det är rätt jobbiga grejor ibland.

4 comments:

znogge said...

Det var verkligen en okristlig tid att stia upp men jag känner igen det. Tack och lov inte för egen del utan för Husses men han gillar det inte. Härligt när man börjar hitta klappar som kan passa.

Kram

ime said...

Ja jag kommer aldrig att vänja mig vid den tiden. Har aldrig varit någon morgonmänniska.
Kram

ibod11 - Ingrid said...

Den tiden skulle t o m jag anse vara lite i tidigaste laget. Jag är morgonpigg men jag vill åtminstone sova till fem.
Det är kul när man känner sig nöjd med de julklappar man har hittat. När man känner så brukar det bli bra :)
Det måste vara tufft att få så svåra samtal från ledsna eller desperata personer. Men du kan inte göra annorlunda än du gör - låta sunda förnuftet styra och hänvisa dit du tror de behöver vända sig.
Kram

ime said...

Jag har ju aldrig varit morgonpigg så detta är hemskt.
Ja det är många jobbiga samtal man får, men man får också mycket tacksamhet tillbaka.
Kram