Friday, April 24, 2020

Fredag

Det har varit en smått dramatisk dag. Vid lunchtid stängdes vår avdelning och vi fick alla åka hem. En arbetskamrat hade fått åka till sjukhuset igårkväll och nu skulle hon testas för corona. Det bestämdes hastigt att alla försiktighetsåtgärder skulle vidtas och därför stängdes allt. Vi skulle diskret lämna arbetsplatsen, ingen skulle få veta förrän man visste. Vi blev väl lite skärrade allihop men senare i eftermiddag kom beskedet att hon inte var positiv. Så nu ses vi på måndag igen. Jag vet inte riktigt hur det är fatt med K, min arbetskamrat, men jag hoppas hon snart kommer tillbaka.
Sen måste jag rekommendera en mycket sevärd serie. The split, första säsongen gick på svt för ett tag sen, nu finns andra (och även första) på svt play och den är så bra!!! Se den!

8 comments:

Eva i Dalarna said...

Men herregud va dramatiskt. Folkhälsomyndigheten säger ju att om en i familjen blir sjuk så kan övriga jobba som vamligt om de är utan symtom. Att då stänga en hel arbetsplats ..Jag jobbar på äldreboende, det skulle just se ut om de skickade hem all personal pga en misstänkt covid19. Någon måste ha fått panik på ditt jobb!

ime said...

Det var bara vår avdelning, vi är 8-10 stycken som sitter tätt. Vår verksamhet räknas som samhällsviktig så man är helt enkelt rädd för spridning i huset. Jag tycker det känns bra att man tar det på allvar, vi har också flertalet arbetskamrater som tillhör riskgrupp.

Eva i Dalarna said...

Jaha ja de tog väl det säkra före det osäkra då förstås. Det måste ändå kännas skönt att ha ett jobb där man kan göra så. Tyvärr skulle det inte kunna göras på mitt jobb. Alltså att alla får gå hem. Men man får ju hoppas att alla med symtom har förstånd att stanna hemma.
Ha en trevlig helg!

ime said...

Jag förstår dilemmat med att ha jobb där man inte kan gå hem och eventuellt jobba hemifrån. Det finns massor av ställen där det inte funkar.
Önskar dig också en trevlig helg!

ibod11 - Ingrid said...

Oj, vilken dramatik. Men det kan inte ha varit lätt att vara diskreta och inte lämna information när kunder märker att de inte kommer fram till kundtjänst. Men det finns kanske fler kundtjänstavdelningar på andra platser som kunde ta över. Skönt att din arbetskamrat inte var coronasmittad och jag hoppas att det inte är någon allvarlig sjukdom.
Kram

Znogge said...

Vilken dramatik men det är bättre att ta det säkra före det osäkra. Skönt i alla fall att din arbetskamrat inte var smittad. Hoppas det inte är något annat allvarligt.

Tack för tipset!

Kram och god lördag!

ime said...

Ingrid: nej det är inga andra som kan ta över. Mest samhällsviktiga är ju bokningen och trafikledningen. Det skulle ju inte fungera i samhället om t ex alla sjukresor ställdes in.
Kram

ime said...

Znogge: ja vi får hoppas det inte är något allvarligt. Hon tillhör en riskgrupp.
Kram och detsamma till dig