Sunday, April 26, 2020

Söndag

Jag läste en artikel igår om en journalist som skrivit och berättat om sin utmattning. Jag inser hur nära jag var det själv på den förra tjänsten. Minns speciellt hösten 2018, först fick vi ändra på semestern på sommaren. Jag fick gå in och jobba en vecka så min semester blev upphackad. Alla ändrade såklart inte på semestern men jag gjorde det. Sjukfrånvaron var stor med en enda gång. Vi satt och kämpade på vi få som jobbade. På hösten fick jag tinnitus-besvär, hörde som trumslag i örat mest hela tiden. Jag hade också yrsel och hjärtklappning. I november var jag och E i Brösarp på Gästis, vi hade tagit ett erbjudande om middag på kvällen, övernattning och besök på spa. Vi var inte ensamma om att ha nappat på detta erbjudande så spa:et var helt överfullt. Istället för bad och avkoppling så blev det en hög ljudvolym, folk satt i stora klungor och pratade och skrattade högljutt. Rena motsatsen till hur det ska vara. Jag minns att jag kände mig oerhört stressad med hjärtklappning och kunde inte koppla av alls. Så jag är väldigt tacksam att ha fått lämna den avdelningen jag jobbade på. Det är mycket lugnare nu och roligare arbetsuppgifter och inte alls den ljudvolymen.
Nu är det snart maj månad, det gäller att försöka njuta trots alla tråkigheter som vi går igenom. Jag ser fram emot sommaren, älskar att gå barbent och ha sandaler, sitta på balkongen och njuta. Vi får helt enkelt göra oss en så bra sommar som det går.

4 comments:

ibod11 - Ingrid said...

Jag tycker att det framgick ganska tydligt i det du skrev i bloggen att du var i riskzonen för utmattning. Jag är jätteglad för att du kom undan i tid. Det är härligt att läsa att du trivs så bra och att allt fungerar mycket bättre.
Kram

Znogge said...

Det var verkligen tur att du fick denna tjänst för som ibod11 säger märktes det tydligt hur du mådde. Sedan är det inte alltid så lätt att förändra över en natt men man måste vara rädd om sig själv. Så skönt att tillvaron är drägligare nu!

Kram

ime said...

Ingrid: kanske såg jag inte själv hur nära gränsen jag var. Jag är väldigt tacksam att jag fick chans på ny tjänst.
Kram

ime said...

Znogge: jag hade en väldig tur att denna tjänsten dök upp. Visst måste man vara rädd om sig själv.
Kram