Tuesday, April 14, 2020

Tankar

Fick min sjätte akupunkturbehandling idag. Har känt mig lite frustrerad för jag har fortfarande regelbundet migränanfall. Jag märker en effekt att spänningshuvudvärken minskat men tyvärr inte migränen. Idag utvidgade hon behandlingen och satte nålar i fötterna också, vid två tillfällen snurrar hon på nålarna och det brände till rejält i ena foten. Idag hade vi också närmast ett terapisamtal under tiden jag låg ner. Hon är väldigt bra att prata med och vill verkligen hjälpa mig. Hon föreslog även mediyoga, det är en väldigt lugn och långsam yoga. Men det är redan halv 4 på eftermiddagen och så tidigt kan jag inte komma. Jag har förstått att jag nog behöver ändra på mer i mitt liv. Det räcker inte att gå en halvtimme på akupunktur och sen köra på som vanligt. Nu har jag visserligen fått det betydligt lugnare på jobbet men eftersom jag körde så slut på mig själv på den andra tjänsten så får jag kanske räkna med att detta tar lite mer tid. Jag behöver komma ner mer i varv. Som övningarna jag fått som jag gör, jag gör dom alldeles för fort och otåligt. Det är väl lite så jag är, jag har ett för högt tempo, en inre stress som är svår att bli av med. När jag går från akupunkturen har jag ett helt annat lugn i kroppen. Jag måste jobba på att stanna kvar i det lugna tempot. Hon tycker också att jag behöver bli mer snäll mot mig själv i tankarna. Ja det är inte alltid lätt att ändra på sig, men väl värt ett försök.

4 comments:

Znogge said...

En nyttig insikt och något säger mig att hon har rätt. Det gäller att komma in i ett lugnare tempo och kunna stanna kvar i det. Förändring är något man måste åstadkomma långsiktigt och det är inte gjort i en handvändning.

Kram och god kväll!

ime said...

Så sant, man måste se det långsiktigt och det är en utmaning för mig som är en otålig människa. Men jag ska verkligen försöka.
Kram

Ingrid said...

Nu har du gjort den lätta biten...att få förståelse för vad problemet är. Det är värre att ta itu med att göra en förändring. Jag var lite orolig för dig innan du bytte arbetsplats och jag är väldigt glad för att du kom ifrån det arbete som kanske hade drivit dig alltför långt in i stress. Det är bra att du får bra hjälp med att reda ut vad som är fel och vad som behöver göras. Det är svårt att bli av med stress, det vet jag av erfarenhet, men det är en bra början att få insikt om det och sedan långsamt göra de små förändringar som krävs.
Kram

ime said...

Ja jag hoppas kunna förändra mitt tempo. Jag hade tur som kom ifrån den andra tjänsten i tid. Med tanke på hur kort tid det ändå gått sen jag slutade, en och en halv månad, så får jag försöka ha tålamod. Sjukgymnasten pratar mycket om andningen, jag får kanske testa yoga.
Kram