Thursday, April 23, 2020

Torsdag

Vi har fantastiskt väder med över 20 grader varmt och sol, häckar, träd knoppas och rapsen blommar. Det känns så overkligt att ett farligt virus härjar när det är så här vackert. Ikväll har jag varit hos veterinären och fått hjälp med att klippa Zeldas klor. Jag brukar klippa dom själv och så håller E henne, men E vill inte träffas nu så jag fick ta mig till veterinären istället. Fick beröm för att Zelda inte var överviktig, det är tydligen vanligt. Tvärtom är mina katter små och smala, väger sådär 2,5 kg. Hennes klor var fina också. Tänk min lilla Zelda som blir 13 i år. Så länge hon har funnits hos mig.
Fredag imorgon, veckorna går så fort. Även om det är skönt med helg är det trist att inget kunna göra. Det känns som livet bara består av jobb, ingen rolig fritid alls.

4 comments:

Znogge said...

Så skönt att få klorna klippta i alla fall och att katterna fick godkänt på vikten. Djur ska inte väga för mycket.

Även om det är skönt med helg så känns den lite avslagen...

Kram

ibod11 - Ingrid said...

Det är skönt att få bekräftat att ens djur mår bra och har lagom hull. Jag förstår att du gärna tar hjälp med kloklippningen. Jag borde nog ha gjort det med Kasper också för det var något som varken han eller jag gillade att göra. Förmodligen kände han av min sinnesstämning och då blev det ännu jobbigare för honom.
De flesta längtar efter att livet ska återgå till det normala men det tar nog tid innan vi är där. Ni kanske ändå kan träffas utomhus så att ni båda får lite social stimulans.
Kram

ime said...

Znogge: katter som är inne kanske inte rör sig lika mycket, men mina brukar springa omkring och jaga varandra ☺
Ja, avslagen är verkligen rätt ord.
Kram

ime said...

Ingrid: ja jag kan inte både hålla och klippa klorna samtidigt, katterna är inte särskilt samarbetsvilliga.
Ja man får hitta lite andra former att umgås på, det kommer nog tyvärr hålla på länge till.
Kram