Saturday, May 30, 2020

Blommor på balkongen

Idag har jag varit och köpt blommor till balkongen. Förutom rosa pelargoner och blå hänglobelia köpte jag en blåöga och en rosa nejlika. Det blev så fint, jag hade en mörkrosa dahlia som jag köpt i Sölvesborg sen tidigare. Jag har köpt nya kuddöverdrag till mina stora kuddar, tvättat plädarna jag brukar ha där så nu är där fint. Jag åkte sen till kyrkogården och satte en bukett vita rosor eftersom det är Mors dag imorgon. Jag tror det är thujabuskar som är planterade vid graven, dom har vuxit sig så stora så man borde klippa dom. Men jag vet inte hur man ska klippa dom för att det ska bli bra, jag har dessutom inga verktyg till det. Det är min bror som sköter graven detta året, tyvärr har vi ingen kommunikation men jag antar att han har verktyg. Jag upptäckte för ett tag sen att han tagit bort mina farföräldrars grav utan att rådgöra med mig. Kändes konstigt att upptäcka att den var borta. Vi pratade om det på jobbet för inte så länge sen, en arbetskamrat berättade att hon inte hade bra kontakt med sin syster, det blev alltid bråk. Så det är inte helt ovanligt.

4 comments:

Znogge said...

Tråkigt att höra att ni inte har någon kommunikation. För att ta bort en grav måste alla anhöriga tillfrågas så det var märkligt att han kunde göra det. Tyvärr är det inte helt ovanligt att det blir så inom släkten och familjen.

Kram

ime said...

Nej det är tyvärr inte ovanligt men man hör också ofta om syskon som ställer upp för varandra och vill varandra väl tack och lov. Synd att man själv dragit en nitlott.
Kram

Ingrid said...

Vad fint du har gjort på din balkong. Blommor gör stor skillnad 😊
Trist att inte ha en bra syskonrelation men det är nog inte ovanligt. Alla trivs inte med alla och ibland spelar släktskapet inte så stor roll.
Kram

ime said...

Ja det är så mysigt att ha fått upp sommarblommorna.
Nej att vara släkt är ingen garanti att man trivs ihop.
Kram