Thursday, May 21, 2020

Fyra dagars ledighet

Då har jag fyra dagars ledighet framför mig, tog en semesterdag på fredag och så glad jag är för min nya tjänst. Hade jag jobbat kvar på det andra hade jag jobbat precis som vanligt. I tisdags hade jag glömt ställa klockan märkte jag när jag vaknade en halvtimme efter jag brukar. Visst hade jag kunnat stressa och ändå hinna men jag har ju flextid och det går tre tåg i timmen så jag tog det lugnt. Framme möttes jag av ett kolsvart hus, det var strömavbrott i en del av staden. Jag erbjöd mig att sätta mig på bokningen eftersom dom har ett antal platser som funkar ändå och där satt jag ända till kl 10 innan strömmen kom tillbaka. Vi var 4 personer som kunde jobba. Påmindes om volymen som blir när folk bara sitter och snackar eller springer omkring. Det var skönt att gå därifrån.
Får väl se vad jag ska hitta på de här dagarna. Skönt att ha sovmorgon och ta det lugnt

4 comments:

Znogge said...

Så skönt att du numera har möjlighet att ta ut en ledig dag och kunna njuta av en långhelg. Bara att få mjukstarta dagen i egen takt tycker jag är en lyx. Har vi tur så håller det fina vädret i sig dessutom.

Kram och ha en fin torsdag!

ime said...

Ja sovmorgnar är en riktig lyx. Jag hoppas med att vädret håller i sig.
Kram och detsamma till dig

ibod11 - Ingrid said...

Underbart att inte behöva bli stressad när man försover sig :D Vilken skillnad det är på hur du jobbar nu mot hur det var förut. Det kändes säkert bra att kunna hjälpa till på bokningen men det kändes säkert ännu bättre att få gå därifrån när strömmen kom tillbaka :) Hoppas att du får riktig sköna lediga dagar :D
Kram

ime said...

Jag jobbade ändå med kundtjänstärenden fast jag satt på bokningen eftersom dom har något slags reservström. Det var väldigt skönt att få gå tillbaka till vårt rum ovh mina nya arbetskamrater 😊
Kram