Thursday, May 28, 2020

Glad

Två saker gör mig väldigt glad just nu:
Var hos tandläkaren igår, fanns inget att åtgärda! Jag går alltid dit ångestfylld, tycker inte om det och man vet inte vad notan slutar på. Därför är det med extremt lätta steg jag går därifrån när allt ser bra ut.
Andra saken som gör mig väldigt glad är att jag inte haft migrän på fyra veckor. Hela detta året har varit jättejobbigt med migrän ungefär varannan vecka. Jag är så tacksam för varje dag som går som jag får må bra. Men jag jobbar också för det, gör mina balans- och nackövningar och är ute och går så gott som varje kväll. Och att jag testade akupunktur spelade säkert också in. Känns så bra att tänka på sin hälsa och göra vad man kan för att få behålla den.
Nu är det snart juni månad, herregud. Den här våren har nog varit något av det konstigaste man upplevt.

4 comments:

Znogge said...

Två saker att verkligen bli glad över! När jag kommer till skott och får bokat en tandläkartid så kommer det inte att bli så bra, det vet jag redan. Vilken lättnad att slippa migränen så nu hoppas jag att den håller sig bort. Konstigare vår än denna får man nog leta efter...

Kram

ime said...

Ja det känns bra att ha saker att glädjas åt denna konstiga vår! Jag hoppas också migränen försvinner för gott.
Kram

ibod11-Ingrid said...

Åh, vad härligt att läsa :D Skönt att tandläkarbesöket gav bra besked och underbart att migränen håller sig borta. Jag håller hårt i tummarna för att den inte ska komma tillbaka.
Kram

ime said...

Ja jag håller också tummarna hårt för att migränen inte ska komma tillbaka!
Kram