Thursday, January 28, 2021

Håll i - håll ut

 


Här är min lilla trogna arbetskamrat.

Var tar veckorna vägen? Det var ju måndag igår typ och imorgon är det fredag. Det går bra att jobba hemifrån men det blir lite trist när helgen kommer och man inget kan göra. Man har ju liksom varit i sin bostad hela veckan. Tror det är 4 månader sen jag var på Ritz i Sölvesborg t ex. Det är ju så mysigt att strosa runt i Sölvesborg. Sånt som bryter av vardagen lite. Men - det är bara att fortsätta hålla i och hålla ut.

8 comments:

ibod11 - Ingrid said...

Att hålla i och hålla ut har nog blivit hela svenska folkets motto nu :D Jag tror att det var representanten från MSB som först använde de orden och nu har alla börjat säga likadant. Men det är inte konstigt eftersom det är just det vi måste ta till oss.
Jag kanske ska vara glad för att min andel inte har blivit såld eftersom det innebär att jag har något trevligt framför mig. Men väldigt många kämpar med att just hålla i och hålla ut och jag lider med alla som har det väldigt jobbigt.
Kram

ime said...

Ja jag hade gärna haft något att se fram emot. Men jag ska inte klaga för mycket, det är jobbigt för dom som måste åka iväg och jobba och bli utsatta för smitta.
Du får lägga ut bilder från Åre som man kan njuta av!
Kram

Znogge said...

I dagsläget har vi inte mycket att välja på och dessutom tror jag att vaccinplanen blir rejält försenad.

Pratade med min kusin i Stockholm. Hennes man hade Covid-19 i oktober och fick konstaterat antikroppar i slutet av i oktober. I går blev han testad positiv igen för Covid-19. De var lätt matta kan jag säga...

Kram och god fredag!

ime said...

Ja det verkar inte som om alla ska hinna bli vaccinerade innan sommaren.
Usch för att få covid en gång till. Man skäms ju lite att man gnäller när man faktiskt klarat sig ifrån det hittills.
Kram

Eva i Dalarna said...

Man får väl säga som Babbens karaktär sa i Julkalendern: "Gilla läget, vad är det för skitprat, kan man inte bara få ogilla det"...
Men du får väl gå ut ur lägenheten? Vi har ju inte total lockdown i Sverige. En lång härlig promenad, ta med fika och öronsnäckor så du kan ha nån kul podd i öronen..

ime said...

Haha 😁 ja jag får gå ut. Försöker komma ut varje dag, saknar dock att träffa lite andra människor.

Znogge said...

Inte ska vi skämmas för att vi gnäller för situationen är pressande och stressande. Därför tror jag att gnället fyller en viktig funktion. Man behöver helt enkelt gnälla av sig och så kan man gå vidare igen.

Kram och god lördag!

ime said...

Jo det är sant, men man får tänka till så inte gnällandet tar över.
Kram och detsamma till dig