Saturday, January 16, 2021

Lördag

 




I förmiddags gick jag en promenad, det var krispigt kallt men soligt. På vissa ställen är det inte halkbekämpat alls utan ren is, det tycker jag inte om, det är så lätt att halka och bryta en arm tex.

Nu har jag jobbat hemifrån fyra dagar och det har gått förvånansvärt smidigt. Vi hälsar alltid godmorgon till varandra via teams och har dagliga avstämningar på eftermiddagen då vi också ser varandra. Vi har ju oftast en glad stämning oss emellan men nu får vi skämta via teams. Man kan ju undra hur länge vi ska jobba så här men jag hoppas det ändå blir ett tag till. Det ska kännas tryggt och bra att återgå till att åka tåg och ge sig ut bland folk igen.

8 comments:

Marie Karlsson said...

Det är så härligt och gå när det är snökrispigt och vackert ute

ime said...

Javisst är det och det kändes inte alls lika kallt som det stod på termometern.

ibod11 - Ingrid said...

Vad fint med snö. Det ser ju ut att ha kommit riktigt mycket och det lyser upp rejält :D
Vad bra att det fungerar med teams och att ni fortfarande kan ha morgonmöte och avstämning, med en del skratt, innan ni slutar. Det vore kanske bra om ni kunde fortsätta med hemarbete åtminstone några dagar i veckan även efter pandemin. Skönt att slippa åka till jobbet varje dag men ni får ändå träffas varje vecka.
Kram

ime said...

Ja vi har fått en hel del snö men det ska bli plusgrader i veckan så det lär försvinna igen.
När vi väl återgår till jobbet så får det nog bli på heltid, vi har ju fått släpa hem våra stora datorer och i alla fall jag kommer inte att bära hem den fler gånger.
Kram

Znogge said...

Så vintervackert du har det hos dig!
Jag hade verkligen uppskattat att kunna arbeta hemifrån men tyvärr. Speciellt måste det vara skönt att slippa åka kollektivt. Det skulle jag vägra att göra.

Kram och god söndag!

ime said...

Det har inte varit så mycket folk på tåget, jag har aldrig behövt sitta jämte någon, men det är ändå skönt att slippa ge sig av. Man minimerar ändå risken att bli smittad.
Kram och detsamma till dig

Eva i Dalarna said...

Ja det fungerar kanske inte för alla att vägra att åka kollektivt. Ibland har man inget annat val. Har man som jag ett jobb som inte kan skötas hemifrån (det fungerar inte att jobba på äldreboende hemifrån) så måste man ju komma till arbetsplatsen på nåt vis. Och inte alla har bil eller möjligheten att stanna hemma.

ime said...

Nej enda sättet för mig att ta mig till jobbet är med tåg. Men det är ingen trängsel.