Wednesday, January 06, 2021

Litet snötäcke

 


Zelda med sin bästa kompis Humlan.

Idag vaknade jag upp till ett litet snötäcke. Vet inte om det blir så mycket av det men det ska visst bli kallare.

Igår tog jag hastigt och lustigt en semesterdag. Jag blev kallad till en intervju via teams till ett jobb jag sökt. Det var av lite nyfikenhet jag sökte jobbet som är inom en liknande bransch. Jag blev lite förvånad på ett vis att dom hörde av sig och tyckte att jag stämde in på deras profil för man brukar kanske inte vara eftertraktad i min ålder. Jobbet låter spännande men det är ett skiftjobb, dock ej nätter. Så jag har bestämt mig för att tacka nej om jag eventuellt skulle gå vidare. Nu har jag snart jobbat ett år med enbart dagtid och alla helger lediga och det trivs jag med. Jag trivs även med det jag gör och med mina arbetskamrater och chefer. Det känns även som lite oroliga tider att börja om och plötsligt vara sist anställd. När det gäller att jobba hemifrån så har jag inte fått besked än, T min chef, ska ha ett möte med mig på fredag så får vi se hur det går. Imorgon börjar rekommendationen att ha munskydd på sig i kollektivtrafiken, så det får jag ha. Det är väldigt få som reser så jag har inte känt någon större oro faktiskt.

4 comments:

ibod11 - Ingrid said...

Hoppas snön ligger kvar och lyser upp lite. Vad spännande att bli kallad till jobbintervju. Även om du bestämmer dig för att inte ta det så är det bra för självförtroendet och kanske blir det lättare att söka andra jobb framöver. Men jag är glad för att du trivs med ditt jobb och dina arbetskamrater. Kunde ni få fler arbetskamrater också så att mycket av stressen försvinner så vore det ännu bättre.
Kram

ime said...

Nja snön blev det inte mycket av.
Ja jag blev ändå lite förvånad att jag blev kallad till intervju. Jag tror stressen kan minska för nu har vi både en ny timanställd och en ny administratör.
Kram

Znogge said...

Den lilla snö som föll här är borta och den som faller nu töar innan den når marken.

Så kul att du blev kallad till intervju. Skiftarbete skulle jag inte nappat på så jag förstår att du tackar nej. Dock är det alltid en fjäder i hatten och håller med ibod i hennes tankar.

Kram

ime said...

Ja det känns trots allt som om man är aktuell på arbetsmarknaden trots åldern. Men jag är nöjd med jobbet jag har idag.
Kram