Thursday, January 21, 2021

Snart slut på veckan

 Igår fick jag tillbringa arbetsdagen på kontoret. Hon som är administratör skulle vara ledig så jag fick jobba med dom arbetsuppgifterna. Nu när jag jobbat hemifrån en vecka så kändes det lite konstigt att ge sig iväg, plötsligt tänkte jag mer på riskerna med viruset. Det var i och för sig kul att träffa lite kollegor men jag är glad att få jobba hemifrån igen. Jag trivs så bra i mitt kök!!

Veckorna går så fort, imorgon fyller mina barn år. Får inte fira med lilla S som fyller 30, det känns i mammahjärtat. Däremot ska kag fira J, tror det var 7 år sedan. Så konstigt allt är.

4 comments:

Znogge said...

Jag förstår precis hur du känner och så kände jag också efter min ganska så långa julledighet.
Inget är sig likt nu och visst är det mycket som är konstigt. Roligt i alla fall att du kan fira sonen. Du får fira dottern framemot sommaren då jag hoppas att det är bättre tider.

Kram

ime said...

Ja när jag åkte iväg fem dagar i veckan var jag så van vid det, men nu är det väldigt skönt att slippa.
Ja jag hoppas snart kunna åka till Stockholm och hälsa på.
Kram

ibod11 - Ingrid said...

Man vänjer sig snabbt vid olika situationer och nu har du känt dig trygg och skyddad medan du har jobbat hemifrån. Då blir nog riskerna tydligare när du måste ge dig ut i otryggheten. Men vad bra att du trivs så bra med att jobba hemma och att du kan fortsätta göra det.
Jättetrist att inte kunna fira med båda dina barn men ni får göra det så bra ni kan ni två som kan fira.
Kram

ime said...

Ja jag hoppas att vi får jobba hemifrån ett bra tag.
Ja jag får ta igen firandet med dottern längre fram. Hoppas på att kunna åka upp längre fram i vår eller sommar.
Kram