Monday, February 07, 2022

Bok 6

 


Offermakaren av Viveca Sten

Detta är en spännande deckare skriven av en välkänd författare. Jag är lite osäker på om jag läst något  av henne tidigare men det kommer jag definitvt att göra i fortsättningen. Det handlar om en kvinnlig polis som inte är önskvärd längre på sin arbetsplats i Stockholm. Hon har ifrågasatt att man lagt ner en utredning som gällde en kollega. Samtidigt blir hon dumpad av sin framgångsrika pojkvän på ett brutalt sätt. Hon åker till Åre för att vila upp sig och bor i sin systers fantastiska hus. Där blir hon indragen i en spännande utredning. Boken är inte så förutsägbar och en riktig bladvändare.

Denna bok får 4 av 5 stjärnor av mig.

3 comments:

znogge said...

Just denna har jag inte läst men väl andra av henne. Man brukar inte bli besviken på hennes böcker tycker jag. Ska se om denna finns på vårt bibliotek för det börjar bli tomt på bokfronten nu...

Kram och god tisdag!

ime said...

Ja kul med en bra deckare!
Kram och detsamma till dig!

urbanniaeagon said...
This comment has been removed by a blog administrator.