Friday, February 04, 2022

Fredag

 Nu har jag varit sjuk i tre veckor, inte som den första veckan såklart, men jag har fortfarande ont i kroppen, huvudvärk och hosta. Hostar mycket på nätterna. Det gör att jag inte är särskilt utsövd när det är dags att gå upp. Ser otroligt mycket fram emot att få sova ut i helgen. Hade lite planer på att åka till Sölvesborg imorgon men jag orkar helt enkelt inte. Nästa vecka ska jag jobba hemifrån och det ska bli skönt att slippa ge sig iväg. Bara önskar att det blir en tidig vår, vill ha lite varmare temperaturer, ljus och fågelkvitter.

6 comments:

ibod11 - Ingrid said...

Jag blir lite bekymrad över att du är så trött fortfarande. Jag tänker att det är lätt att göra lite för mycket och att väggen finns där som ett hot. Men jag tror att du är medveten om det och kanske är jag helt fel ute. Jag hoppas det och att det "bara" är en envis och lång sjukdomsperiod. Ta hand om dig.
Kram

Eva i Dalarna said...

Ja ibland blir det ju sådär när man blir sjuk. Hosta kan ju sitta i i evigheter. Tids nog blir du frisk ska du se. Rekommenderar som vanligt echinacea!

ime said...

Ingrid: det är en envis sjuka jag fått och många klagar på trötthet. Jag blir andfådd av det lilla minsta, men nu har jag varit hos läkaren så det är nog bara att vänta ut.
Kram

ime said...

Eva: ja jag kan hosta länge och det är ju det som gör en så trött. Kanske borde testa det du rekommenderar.

Znogge said...

Vilken seg bacill du har åkt på. Klokt att stanna hemma i helgen och vila. Skönt också att du inte behöver ge dig iväg nästa vecka.

Kram och krya på!

ime said...

Ja det här är inte alls roligt.
Ja nu hoppas jag på bättring i veckan.
Kram