Tuesday, February 22, 2022

Piggare igen

 


Vågar jag skriva att jag är piggare igen? Eller jag framkallar onda krafter som gör att jag är sjuk imorgon igen? Jag får jobba hemifrån imorgon men på torsdag måste jag ta både mig själv och min stora dator tillbaka till jobbet igen. Vi ska nu alla få bärbara datorer, men dom är väldigt små. Dom ska vi använda oss av om vi ska jobba hemifrån, men jag måste skaffa en egen skärm, det går inte att ha dom 10-15 program uppe i den lilla skärmen som vi behöver för att kunna jobba. Vi ska få jobba hemifrån två dagar i veckan som det ser ut, allt är dock frivilligt. Men jag jobbar gärna hemifrån kvällspassen och nån dag till i veckan.

Var uppe på stan en sväng, lånade nya böcker på biblioteket, köpte en ny liten narciss som det ska komma aprikosfärgade blommor på. Det är väl ett tecken på att jag känner mig bättre, att jag köper blommor. Hämtade ett paket på Åhléns, alltid roligt att fylla på hudvårdshyllan lite. Nu blev det en gammal trotjänare, Lancome. Jag passar alltid på när det är rabatter, fick allt det här till priset av vad dagcremen kostar. Serum, deoderant, ögoncreme, nattcreme med mera.

4 comments:

ibod11 - Ingrid said...

Jag håller tummarna för att du inte framkallar något dåligt mående med din tro på att det är bra nu. Det borde vara slut på eländet för din del nu.
Det låter som ett bra upplägg att du kan jobba hemifrån på kvällspassen men de måste ju tillhandahålla datorer som klarar av det som behövs för att jobbet ska kunna göras.
Vad roligt att kunna göra fynd och fylla på förrådet. Blomman piggar säkert upp och lyser upp tillvaron en del :D
Kram

ime said...

Jo dator tillhandahåller dom men ingen skärm....det är galet. Men som sagt, det är frivilligt att jobba hemifrån.
Jag får lägga upp bild på narcissen när den blommar, det är tydligen en ny sort.
Kram

Znogge said...

Vi har också bärbara datorer på skolan men jag tycker storleken är okej. Sedan är det så att beroende på vad man jobbar med kan man behöva en större skärm.
Så skönt att du känner dig piggare så nu hoppas vi att det fortsätter så.
Det var verkligen fina fynd du gjorde så grattis!

Kram och god onsdag!

ime said...

Ja jag hoppas jag får fortsätta känna mig pigg och frisk!
Man känner sig nöjd när man får mycket för pengarna.
Kram