Tuesday, February 15, 2022

Bok 7

 


Denna bok är en närmast osannolik berättelse. En spänningsroman/deckare. Den börjar med att en man och kvinna kolliderar på en flygplats och i all röra tar dom varandras mobiltelefoner. Sen drar en historia igång som sker på olika platser i världen, Franska Rivieran, Paris, Manchester, New York och San Francisco. Personporträtten känns inte äkta, men så är det väl i sådana här historier.  Beskrivningarna på de olika platserna är däremot riktigt härliga och jag blir sugen på att resa, har varit på alla ställen utom Manchester. Jag är lite kluven vad jag ska sätta för betyg, som späningsroman är den såklart bra, men inte riktigt my cup of tea.

Den här boken får 4 stjärnor av 5 av mig.

2 comments:

znogge said...

På något vis så verkar den bekant. Undrar om jag har sett en film med liknande handling... Jag tycker det är väldigt roligt att läsa böcker som utspelar sig på platser som man besökt. Tillför liksom det där lilla extra känner jag.

Kram

ime said...

Det är tydligen en riktigt berömd författare så kanske har boken filmats.
Ja det är roligt att läsa böcker som beskriver platser man varit på. Jag fick sån längtan till Paris, en stad jag besökte första gången våren 1985.
Kram