Sunday, April 10, 2022

Lite sjuk

 Jag har haft åtminstone tre omgångar nu senaste tiden att jag blir sjuk, känns som feber och ont i halsen, mår lite illa och får yrsel.  Jag brukar ta postafen mot illamående och sen kan jag sova i ett helt dygn. Har så mycket huvudvärk också, ont i min nacke, men detta känns inte som migrän som jag hade så mycket besvär med för två år sen. Som jag också haft lite besvär med någon gång i vinter/vår.  Nu kände jag mig dålig natten till lördag  och hela lördagen sov jag bort. Konstigt för det har hänt just fredag/lördag vid flera tillfällen. Precis som att när man klarat av arbetsveckan och ska koppla av så blir man sjuk. Tråkigt är det. S sa något om post-covid. Jag vet ju inte om det var covid jag hade när jag blev så himla sjuk i januari. Men en sak kan jag inte bortse ifrån och det är hur himla jobbigt det är att jobba på plats. För första gången i mitt liv kände jag en längtan efter pension när jag fick brev i veckan om det. Kanske är det så, att jag börjar bli mätt. Att det skulle vara skönt att äga sin tid.

4 comments:

ibod11 - Ingrid said...

Något är det ju som inte står rätt till när du får tillbaka symptomen så ofta och tätt inpå i tid. Om det är postcovid kan inte jag ha någon åsikt om men kanske borde du kontakta vårdcentralen och fråga. Jag hoppas att det är sista gången på länge som du mår så här.
Kram

ime said...

Ja jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Jag känner mig bra ganska snabbt igen. Men fortsätter det får jag kanske kontakta läkare.
Kram

znogge said...

Så trist att du inte känner dig helt bra. Verkar nästan lite stressrelaterat att det slår till när du är ledig och kan koppla av. Många lärare blir ju sjuka just på loven. Fortsätter det att återkomma får du kanske kolla upp det.

Kram och krya på!

ime said...

Ja det känns onekligen som stressrelaterat eftersom jag blivit dålig just till helgen, halva ledigheten som man så väl behöver bara försvann.
Kram och tack!