Friday, April 08, 2022

Slut på veckan

 


Så här lycklig kan man se ut när man har matte jobbandes hemifrån.

Två dagar på kontoret innan veckan avslutades från mitt kök. Två dagar är väl vad jag känner att jag orkar vara på plats. Huset är jättefint men volymen och arbetsmoralen i vår grupp är under all kritik. Finns inte så mycket att säga om det, det är inte mitt ansvar tack och lov.

Blir en lugn helg, kan jag undvika att gå ut är jag glad, fyyyy vad kallt och blåsigt det är. Mars var en solig och varm månad, men nu regnar, snöar och blåser det om vartannat. Hoppas det blir omslag till påsk. Jag längtar efter vårkläder och att ta en glass eller kaffe i solen.

4 comments:

ibod11 - Ingrid said...

Det är alltid kul att kunna glädja någon och dina katter är säkert väldigt glada för att du är hemma och jobbar :D
Du är inte ensam om att längta efter att kunna sitta ute. Jag tror att nästan hela Sveriges befolkning instämmer. Vi får fortsätta hoppas...
Kram

ime said...

Ja dom följer efter mig hela tiden när jag är hemma.
Jo men vi är ett solälskande folk, kaffet smakar båttre i solen och hela kroppen njuter av värme. Hoppas den kommer snart!
Kram

Hannas krypin said...

Härligt att kunna jobba hemma och katten är glad såklart att matte är hemma.

ime said...

Ja det är jätteskönt att ha den möjligheten.