Saturday, April 23, 2022

Lördag

 Har klarat av ytterligare en arbetsvecka. Två dagar hemifrån och två dagar på kontoret. Tiden går så himla fort. Bara en vecka kvar av april. Dante ringde i torsdags och frågade om jag inte kunde komma på fredagen, jag blir nästan helt gråtig. Hade inget högre önskat än att kunna hälsa på oftare. Men det går ju inte, då måste jag ta semester och boka tågbiljetter. Får försöka stå ut ett tag till. Saknar otroligt att inte kunna träffa honom oftare.

Idag skulle jag fått massage men fick ett sms igårkväll att massören var sjuk. Bokade en ny tid på fredag då jag har tagit en semesterdag, ska göra slingor och klippa mig. Det får bli en dag då jag blir extra ompysslad.

4 comments:

ibod11 - Ingrid said...

Ja, tiden går fort och kanske är det lite synd när vår och sommar är på gång. I alla fall är det synd för alla som inte gillar vintern. Vad sorgligt att du inte kan hälsa på Dante mycket oftare och jag förstår att det känns lite extra när han ringer och vill att du ska komma. Kanske slutar det med att du så småningom flyttar till Stockholm för att komma närmare. Det är ju en stad du gillar dessutom.
Det låter som en härlig dag då du ska ta hand om dig och bara ha det skönt :D
Kram

ime said...

Ja man vill ju att tiden ska sakta ner när det är så här ljuvligt ute.
Det lär nog dröja om/när jag kan flytta. Kanske kan jag åka och hälsa på oftare istället.
Ja jag ser fram emot fredagen!
Kram

znogge said...

Så gulligt av honom <3 Jag är oerhört tacksam för att vi har flickorna så när som vi har kan jag säga. Sedan är det ju så att vi inte rår över var barnen bor. Sonen stortrivs i Stockholm och kommer säkert att stanna där. Dock är jag tacksam för att han inte stannade i Brasilien för det hade varit sju resor värre. Stockholm är ändå greppbart även om det självklart inte det blir det spontana som det blir med döttrarna. Vi får satsa på att hälsa på oftare helt enkelt.

Kram och god söndag!

ime said...

Nej man rår inte över var barnen bor, det är bara att acceptera.
Skönt ändå att sonen lämnade Brasilien, jag är tacksam att min son flyttade hem från Japan.
Kram och detsamma till dig!