Tuesday, April 05, 2022

Tisdag

 Igår hade jag en semesterdag. Fick en tid hos veterinären för att få hjälp att ta bort tovor på Tilda. Henne kan jag hålla medan djurskötaren rakar, så hon behöver inte sova. Efteråt körde jag till Valje och köpte varmrökt lax. Jag hade hyrt bil hela dagen så jag passade på att göra lite annat. Körde till min föräldragrav som min bror sköter detta året. Där var inget planterat så det såg väldigt trist ut. Körde sen vidare till Nävlinge där min mormor, morfar, morbror och moster är begravda. Det var ett förfärligt väder, ösregn och storm. Nävlinge ligger på en ås så där var det snöblandat som vräkte ner. Som alltid får jag mycket barndomsminnen när jag kommer dit. Men jag blev väldigt förvånad att gravstenen låg ner och min mosters namn fanns inte med, det är ju ett helt år sen hon begravdes och jag kan inte riktigt förstå varför. Jag åkte sen vidare till köpcentrat och tog en kaffe och avslutade med att handla. Synd det var så hemskt väder. Idag skiner solen även om det är kallt. Har ett kvällspass idag hemifrån, sen två dagars kontorsarbete för att avsluta veckan hemifrån på fredag.

4 comments:

ibod11 - Ingrid said...

Synd att vädret inte var särskilt fint när du hade flera gravar att besöka. Men det är ju bra att du har tillgång till att boka en bil när du har mycket att fixa. Det var säkert väldigt skönt för Tilda att få bort alla tovor och kanske var det en trygghet att matte var där och lugnade henne.
Kram

ime said...

Nej vädret var verkligen ingen hit igår.
Ja det är skönt för katterna att bli av med sina tovor, det bästa hade ju varit om dom aldrig fick några, men dom är svåra att sköta pälsen på.
Kram

znogge said...

Så skönt med en ledig dag och du fick uträttat mycket. Så skönt att bli av mod tovorna och att det gick utan narkos.

Jag minns att tog några veckor från beställningen tills att min mammas namn kom på plats på gravstenen. Mer än en månad tog det dock inte. Frågan är väl när beställningen gjordes men ett år låter ju orimligt.

Kram och god kväll!

ime said...

Nej det är jättekonstigt att gravstenen ligger ner och att inte hennes namn står med efter ett helt år, kändes så märkligt att se det hela. Som om hon inte var begravd där. Fast det vet jag ju att hon är.
Kram