Monday, October 31, 2011


Ett sånt pass, 8-18, som jag haft idag är väldigt tungt. Det har varit många samtal och mycket köer och när man lägger luren och det tar ett par sekunder innan det ringer igen blir man helt matt till slut. Idag har vi i alla fall kommit överens om att jag slutar nästa fredag, jag har ringt jobbet i Malmö och tackat ja till det och ska få papper hem, jag säger definitivt till IKEA när jag fått det pappret, men räknar med att det är slut på Älmhults-pendlandet nästa vecka. Så jag slipper fler helger där, faktiskt skönt. Det är så väldigt trist att jobba hela lördagen och söndagen. Det går inte att jämföra med helgerna på spaet. Förresten ringde dom därifrån idag, så jag ska jobba på lördag, hade kunnat jobba flera dagar till där denna veckan men jag kan ju inte gärna vara på mer än ett ställe i taget. Skulle egentligen gått på en anställningsintervju till på torsdag, men det blev flyttat till nästa torsdag igen. Skulle det vara ett intressant jobb och jag skulle få det, blir det lite problem. Men här tar vi inte ut nåt i förskott, dom flesta träffar många kandidater. Och jag är bara glad att ha ett jobb och slippa arbetslöshet. Jag funderade lite på kanske lite ledighet, jag bör ju få lite semesterlön från IKEA, men det är lika bra att gå rätt in i det hela, ledighet kanske jag kan ta lite i jul.

No comments: